בניית אסטרטגיית צמיחה ותוכנית עסקית לעתיד לחברה בעלת מחזור של 1 מיליארד ₪

חברה וותיקה הפועלת בעיקר לשוק המקומי. כ 500 עובדים. כמיליארד ₪ מחזור. מתמודדת בשוק תחרותי הנשחק, מנכ"לים אחים. חברה ציבורית שהשותפים הם גם מחזיקי המניות ואגרות החוב.

הלקוח

חברה וותיקה הפועלת בעיקר לשוק המקומי. כ 500 עובדים. כמיליארד ₪ מחזור. מתמודדת בשוק תחרותי הנשחק, מנכ"לים אחים. חברה ציבורית שהשותפים הם גם מחזיקי המניות ואגרות החוב.

האתגר ומטרת הפרויקט

ההנהלה והבעלים ביקשו לבחון דרכים לבניית החברה לשנים הבאות באמצעות אסטרטגיה נכונה ובניית עבודה נכונה של הנהלה ודירקטוריון מול הנהלה ניהולית מקצועית.

אפיון צרכים ומתודולוגיה: איתור הכיוון העסקי והאסטרטגי הנכון והשקעה בו מתוך ראייה והשערה לגבי העתיד. בשוק זה ישנם מוצרים תחרותיים יותר שבהם נאמנות הלקוח היא קטנה כמובן, ויש מוצרים שקשורים בשרות שאותו קשה יותר ללקוח להחליף. אותרה הזדמנות עסקית שהבעלים פחדו לגשת למכרז. אסף המליץ לגשת למכרז. הציג לדירקטוריון תחזית שמרנית, שלפיה, החברה צפוייה להפסיד בשנה הקרובה כ 5 מיליון ש"ח, לאחר כך להרוויח, התוכנית אושרה והחברה זכתה.

סיכום

התוצאה בפועל הייתה הצלחה כלכלית מרשימה. התחזית הייתה שמרנית מידי במציאות החברה הרוויחה כבר מהשנה הראשונה. זכתה בנכס מניב במקום הכי מרכזי שיש בענף לשנים רבות מאוד.