תשקיף קרן נאמנות
קרן נאמנות מנוהלת על פי תשקיף שנתי פומבי אותו מוציא מנהל הקרן. תשקיף זה מתאר בהרחבה את מדיניות ההשקעות של כל קרן נאמנות באשר היא. תשקיף זה עובר לאישור הרשות לניירות ערך ואז הופך לציבורי. מי שאחראי לוודא שהקרן עומדת בתשקיף שפורסם הוא נאמן הקרן. תשקיף קרן מפרט גם את שיעור דמי הניהול הנגבים בגינה.
תשקיף – Prospectus
תשלומים
תשלום התקדמות – PROGRESS PAYMENT
תשומה – INPUT
תשואה על ההון
עקרונית ניתן למדוד לכל חברה תשואה על ההון, על ידי היחס בין הרווח בין הרווח לבין ההון עצמי, אולם למעשה מדד זה נפוץ ורלבנטי במיוחד בהשוואות בין בנקים התשואה המקובלת בין הבנקים המובילים בעולם נעה סביב 15%-20% כאשר במערכת הבנקאות הישראלית. למעט מקרים חריגים לא הגיעו בדרך כלל ליותר מ-10%-15%. יועצים עסקיים מקצועיים מסוגלים לחשב את התשואות על ההון או את החזרי ההשקעה בעולם העסקים. תהליכי ייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני המחייבים שינוי והתנעת תהליכי צמיחה מחייבים זאת.
תשואה נדרשת – Required Rate Of Return
תשואה – YIELDRETURN
תרשים תהליך
תרשים פארטו – Pareto Chart
התרשים אמור לבחון ולהציג את קיומה של תופעת ה- 20 / 80 (שפיתח הכלכלן פארטו). הצגה גרפית של התורמים העיקריים למרבית הבעיות. מסייע בניתוח המשאבים לגורמים הקריטיים במערכת לצורך מיזעור הבעיה. מבקשים להכיר טוב יותר את הנושא? כנסו למאמר הבא!
תרשים מערך – System Diagram
תרשים זרימה
תרשים גאנט – Gantt
תרחיש עסקי – Business Scenario
תהליך ליבה של הארגון, תהליך עסקי מקצה לקצה, חוצה מחלקות בארגון ותחומים במערכת המידע, המורכב מרצף לוגי של אירועים ותהליכים ופעילויות. כיועצים עסקיים וארגוניים רצינו לקבוע כי בקרב הנהלות וחברות מצטיינות מתבצע לאורך כל התרחישים העסקיים תהליך מקצועי של ניהול סיכונים.
תרבות אירגונית
מכלול של ערכים נורמות דפוסי התנהגות שמשדרת צמרת החברה לעובדים, ללקוחות ולכל המשתתפים מהשורה ואשר הנהלת החברה מצפה שהעובדים יבינו מה מצפים מהם ויתנהגו בהתאם. תרבות ארגונית זה ערכים שהחברה מאמינה שתקדם את העסק ודפוסי התנהגות. תרבות ארגונית קיבלה תאוצה בשנים האחרונות כאשר כל ארגון או חברה מנסה להבליט את היתרון היחסי שלה באמצעות התקדמות בתרבות הארגונית. תרבות ארגון = ערך יחסי בחברה. הגדרה מכלול של ערכים נורמות דפוסי התנהגות שמשדרת צמרת החברה – הנהלת החברה, המנכ"ל והבעלים לעובדים ללקוחות ולכל המשתתפים מהשורה ואשר הנהלת החברה מצפה שהעובדים יבינו מה מצפים מהם ויתנהגו בהתאם. תרבות ארגונית זה לא בעיות משמעת אלא זה הערכים שהחברה מאמינה שתקדם את ה- BUSINESS דפוסי התנהגות. התחום הסמוי מדבר על כללי התנהגות שמצפים ממנהלי ועובדי החברה.
תקשורת שיווקית (Marcom – Marketing Communications)
היא תקשורת שיווקית נכונה תמיד תומכת מכירות. היא חשובה ומסייעת להשגת המטרות העסקיות של הארגון. תקשורת שיווקית כוללת את כל סוגי אמצעי התקשורת בהם ניתן להשתמש כדי להעביר מסרים לקהל היעד, החל משילוט, ביגוד או מחזיקי מפתחות, לוגו דרך חומר מודפס, מצגות או וידאו, ועד הפקת תערוכות ואירועים אחרים ללקוחות. בהגדרתה הרחבה ביותר, תקשורת שיווקית היא כל דבר שמסוגל לשאת לוגו ו/או להעביר מסר שמשפיע בצורה חיובית אל קהל /י המטרה שנקבעו. הגדרה זו צריכה לחול על כל ערוצי השיווק כולל סוכנים, חנויות ועוד. למידע נוסף על חשיבות האסטרטגיה השיווקית ועל התקשורת השיווקית הכוללת מיתוג, בידול ושיפור הצעת הערך קרא כאן.
תקשורת ארגונית
אחד הכלים הניהוליים המרכזיים ביותר היא תקשורת. תקשורת יכולה להתנהל בכתב או בעל – פה והיא תהיה בכל פעולה ניהולית אפשרית בארגון. תקשורת פורמאלית – תקשורת רשמית בארגון, זורמת בצורה היררכית (מלמעלה למטה), והיא מייצגת את קווי הסמכות בארגון, בעל הדרגה הגבוהה ביותר ייתן את ההוראות לדרגה הנמוכה ממנו. תקשורת בלתי פורמאלית – מייצגת היבטים התנהגותיים. מצ"ב דוגמא: תסיסה, ירידה במוטיבציה, שמועות, שנאה, חוסר שביעות רצון. זוהי תקשורת בלתי פורמאלית התנהגותית. לא ניתן לנהל ארגון רק עם תקשורת פורמאלית, זוהי צורה רובוטית. מערכות תקשורת פורמאלית ובלתי פורמאלית תמיד נחוצות ומשלימות זו את זו בעולמות העסקיים והניהוליים. רוצים לגלות את סודות התקשורת של מנהלים מצטיינים? כנס וקרא את המאמר הבא:
תקציב שוטף – Operating Expenses
תקציב שוטף הינו OPEX. תקציב מרכז העלות שהינו שוטף. תקציב הכולל את כל ההוצאות השוטפות. צריך לשאוף לתקציב כמה שיותר מלא בנתונים ונכון מצד אחד ומצד שני שיחזה מראש כמה שניתן בהתאמה למציאות שתהיה (צפי תקציבי נדרש) – ריאלי למה שהולך להיות בפועל.
תקציב השקעות – Capital Expenses
תקציב – BUDGET
תקנון חברה
תקן איכות
תקן – Standard
תקינה בינלאומית כללים – IFRS
תקורה – OVERHEAD
תקופת החזר ההון
תקבולים
תפעול
כל סוג של פעילות שבה עוסק הארגון ו/או פונקציה בארגון הדואגת לייצור השוטף לפי דרישות קיימות. יועצים ארגוניים כמונו מתמחים בשיפור תהליכי תפעול במקומות הבאים: במערכי השיווק. בקרב צוות מכירות שטח ובמוקדים. במסגרת מערך השירות ללקוחות ובקרב מערכי ההנדסה והיצור.
תמריץ – INCENTIVE
תשלום נוסף לספק, מעבר למחיר הסביר של העסקה, כנגד ביצוע יוצא דופן מצדו. בעולמות הייעוץ הארגוני וליווי ושיפור מערכי מכירות ושירות לקוחות יש למושג תמרוץ חשיבות רבה. יש לבנות מערכי תגמול ותימרוץ ראויים הכוללים תמריצים בגין עמידה ביעדים וביצוע יוצא מהכלל. רוצים ללמוד יותר על תגמול אנשי מכירות? רוצים לבחון אפשרות אימון עסקי ומנטורינג בפורמט 1:1?