חלק א': ההיסטוריה של מערך הלוגיסטיקה של FedEx
מאז שיצאה לדרך ב-1971, FedEx נחשבת לאחת מחברות השילוח הגדולות והמוכרות בעולם. מייסדה, פרדריק סמית', הקדיש את חייו להפיכתה לחברת הלוגיסטיקה הגלובלית שהיא היום. עם מרחב של מעל ל-220 מדינות ומחזור שנתי של בערך 70 מיליארד דולר, החברה הצליחה להפוך את שמה למילה נרדפת למשלוח מהיר ואמין.
חלק ב': אז והיום FedEx
מההתחלה FedEx הצליחה להציג יכולת יוצאת דופן לשילוב בין הייטק ולוגיסטיקה. בשנת 1979, היא הציגה את המערכת המחשבית COSMOS (Customers, Operations and Services Master Online System), שהפכה אותה לחברה הראשונה למנהל מערכת מחשבים ממוחשבת לניהול משלוחים.
במרכז הפילוסופיה של FedEx עומדת האמונה בכוח הטכנולוגיה. החברה רואה בה את המפתח למתן שירות מעולה, תחרותיות ופרודוקטיביות. לדוגמה, ב-2011, השיקה FedEx את מערכת ה-SenseAware, שמספקת מידע בזמן אמת על משלוחים ברחבי העולם.
חלק ג': מה הם עושים שונים מהמתחרים מבחינת לוגיסטיקה
אחד המאפיינים הבולטים של FedEx בהשוואה למתחרותיה היא יכולתה לשלוח חבילות ברחבי העולם בצורה מהירה ויעילה. בעוד UPS מתמקדת בשילוחים מקומיים, FedEx מציעה שירותים מהירים ומדויקים ברחבי העולם. מערכת הלוגיסטיקה של FedEx משתרע בכל רחבי העולם, עם מחסנים, מרכזי שילוח וצי מטוסים משלה.
חלק ד': מה חברות קטנות יכולות ליישם מהמערך של FedEx
- אוטומציה: FedEx משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת לאוטומציה של תהליכים. חברות קטנות יכולות ללמוד מכך ולחפש דרכים לאפשר אוטומציה של תהליכים בעסק שלהם.
לדוגמא – הודעות ללקוח לגביי מיקום החבילה ומתי תגיע. - שילוב בין הייטק ללוגיסטיקה: FedEx הצליחה לשלב בין הייטק ללוגיסטיקה בדרך שעוד לא נראתה בעולם השילוח.
לקחו הייטק וlow-טק שעובדים יד ביד.
חברות קטנות יכולות ללמד את העובדים שלהם את האוטומציות והטכנולוגיות החדשות כך שיוכלו ליישם אותם בעסק. - שירות לקוחות מעולה: FedEx ידועה בשירות לקוחות מעולה וחברות קטנות יכולות ללמוד ממנה את החשיבות של שרות לקוחות מעולה להצלחת העסק.
לסיכום, FedEx היאדוגמא נהדרת לאיך חברה יכולה להפוך את הלוגיסטיקה למרכז של העסק ולשלב פתרונות חכמים כדי לתת מענה לכל לקוחותיה.