יועץ עסקי ושיווקי ממליץ: כיצד תמנעו מקריסה עסקית

קבלו כמה המלצות וטיפים מיועץ עסקי מקצועי שיכול לעזור גם לך? בעולם העסקי המודרני, יציבות פיננסית היא מפתח להצלחה ארוכת טווח. כיועץ עסקי עם שנים רבות של ניסיון בליווי עסקים מכל הגדלים. שלום לכל היזמים, בעלי העסקים הקנים והחברות המשפחתיות. שלום למנכ"לים ולמנהלים שנלחמים להישאר עם הראש מעל פני המים! אם אתם לא רוצים שהעסק שלכם יהפוך לגרסה היבשתית של הטיטאניק. הנה כמה טיפים מיועץ עסקי – יועץ שיווקי שראה הכל (כולל עסקים טובים שנתקלו במשברים וצללו מהר יותר מאבן בים:).

המודל העסקי של take-5.co.il

פיתחתי מודל ייעוץ עסקי ושיווקי בפורמט אחד על אחד ובעלויות מוזלות המותאם בדיוק לצרכים שלך. take-5.co.il הינו אתר המעניק פתרונות לבעלי חברות עסקים ומנכ"לים במצבי משבר. אני מבקש לחלוק עמכם מספר המלצות קריטיות למניעת קריסה עסקית ולבניית יסודות איתנים לצמיחה:

ניהול תזרים מזומנים אפקטיבי

תשמרו על תזרים מזומנים חיובי כמו שאתם שומרים על הגלידה שלכם בקיץ – בכל מחיר! בלי כסף בקופה, העסק שלכם יהיה יבש יותר ממדבר הסהרה. לכן ההמלצה שלי היא:

  • עקבו באופן שוטף אחר התזרים הנכנס והיוצא.
  • צרו תחזיות תזרים לטווח קצר וארוך.
  • שמרו על רזרבות כספיות למקרי חירום.

ניתוח פיננסי מעמיק

אל תהיו כמו תלמיד שמפחד לבדוק את הציון במבחן. אל תכניסו את הראש כמו בת יענה לחול. המלצתי לכם היא פשוטה וחשובה: "תעקבו אחרי הנתונים הפיננסיים שלכם כמו בלש אחרי חשוד. ככה תדעו מתי להדליק נורות אזהרה לפני שהכל יתפוצץ לכם בפנים".

– בצעו ניתוח תקופתי של דוחות פיננסיים.

– הגדירו KPIs (מדדי ביצוע עיקריים) ועקבו אחריהם.

– זהו מגמות ונקודות תורפה מבעוד מועד.

גיוון מקורות הכנסה

אני משה גרימברג אומר לכם מעמדה של יועץ ארגוני כי לא נכון שתשימו את כל הביצים בסל אחד, אלא אם כן אתם רוצים חביתה ענקית כשהסל ייפול. גוונו את מקורות ההכנסה שלכם. כנסו לנישות חדשות. היו חדשניים ופרואקטיביים בכדי להישאר יציבים גם כשהשוק מתנדנד כמו סירה בסערה.

  • פתחו ערוצי הכנסה מגוונים.
  • בחנו הרחבת קהלי יעד או שווקים גיאוגרפיים.
  • שקלו פיתוח מוצרים או שירותים משלימים.
  • תשקיעו בהדרכה ופיתוח ושיפור מיומנויות של צוות המכירות והשירות ללקוחות.

אין זה סוד כי מכירות הוא מנוע צמיחה.

תשקיעו בשיווק ובשיפור יכולות צוות המכירות שלכם. דעו כי בכדי להצליח, עסק צריך להגיע לקהל היעד שלו ו"לשכנע" אותו לרכוש את המוצרים או השירותים שלו. שיווק ומכירות יעילים הם חיוניים להשגת המטרה הזו. חשוב לבנות בעבור צוות המכירות קורס מכירות אקטיבי פנים ארגוני שיביא לשיפור הביצועים של כל אחד ואחת. זאת בנושך לצורך בחור טוב יותר את ערוצי השיווק המתאימים ביותר לעסק שלכם ולפתח אסטרטגיית מכירות אפקטיבית.

אמץ מודל שירות לקוחות יוצא מהכלל הקפד על שירות לקוחות מעולה

לקוחות מרוצים הם הנכס החשוב ביותר של כל עסק. חשוב להשקיע במתן שירות לקוחות ברמה גבוהה, כדי להבטיח שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים ויחזרו שוב ושוב. המלצתי לך כי תקפיד על שירות לקוחות מעולה. וודא שצוות אנשי השירות והמוקד שלך מבין את חשיבות שירות הלקוחות המיטבי. תשקיע בפיתוח יכולות ובהכשרה הדרושה כדי לספק ללקוחות שלך שירות אדיב, מקצועי ויעיל. כיום זמינות ונוכחות בערוצים רבים ככל שניתן מאפיין חברות שירות לקוחות מצטיינות. הקפד להציע שירות לקוחות זמין ונגיש דרך ערוצים מגוונים, כגון טלפון, דואר אלקטרוני, צ'אט, אתר ועוד. בצעו מחקר שביעות רצון לקוחות באופן שוטף. בצעו את השיפורים הנדרשים.

בצעו התאמה לשינויים בשוק

השוק משתנה מהר יותר מהמזג אוויר בניו יורק. תהיו גמישים ומוכנים להתאים את עצמכם. עסק שלא מתאים את עצמו מתאבן ונעלם בדיוק כמו שנעלמו הדינוזאורים. דעו כי לא הגדולים והחזקים שורדים. שורדים אלה שמצליחים לאמץ גישה של חדשנות ויכולת השתנות והתאמה מתמדת לכן אני ממליץ כי:

– בצעו מחקרי שוק תקופתיים.

– הישארו מעודכנים בטרנדים ענפיים.

– היו נכונים לבצע התאמות אסטרטגיות כנדרש.

תשקיעו בפיתוח והעצמת ההון האנושי

העובדים והמנהלים שלכם הם לא רק בורג במכונה, הם המנוע הכי חשוב שמניע את העסק שלך. תטפחו אותם כמו שאתם מטפחים את הצמח האהוב עליכם (רק אל תשקו אותם יותר מדי). בנו בעבורם תוכניות פיתוח קריירה ותשקיעו בהעצמה שלהם.

  • השקיעו בהכשרה ופיתוח מקצועי של מנהלים ועובדים. עשו זאת באמצעות קורסים וסדנאות
  • טפחו תרבות ארגונית חיובית ומעצימה.
  • יישמו מערכות תגמול ותמריצים אפקטיביות.

הכירו בחשיבות של תכנון אסטרטגי ארוך טווח

ניהול עסקי מצטיין מחייב תכנון לטווח הבינוני והארוך. המלצתי כי אל תחיו רק את היום, תכננו את עתיד העסק או החברה שלך גם למחר. דעו כי פיתוח עסקי מדמה את תהליך הצמיחה של שתיל עץ התפוז. אתם לא תראו תוצאות מיד, אבל בעתיד תוכלו ליהנות מהפירות לכן נכו כי:

– תגבשו חזון וייעוד ברורים לעסק.

– פתחו תוכניות אסטרטגיות לטווח של 3-5 שנים. תיעזרו ביועצים עסקיים מקצועיים.

– בצעו הערכות ועדכונים תקופתיים של התוכנית.

תיעזרו במומחים תיעזרו בייעוץ עסקי או שיווקי מקצועי

יועץ עסקי או יועץ שיווקי בעבורך הוא יכול להיות מצנח – עדיף שיהיה לכם אחד ולא תצטרכו אותו, מאשר שתצטרכו אותו ולא יהיה לכם.

  • אל תהססו לפנות לייעוץ מקצועי בתחומים שונים.
  • שקלו מינוי דירקטוריון או ועדה מייעצת.
  • למדו מניסיונם של מנטורים ויועצים מנוסים.

זכרו, כל משבר הוא גם הזדמנות. אם תיישמו את הטיפים האלה, יש סיכוי טוב שהעסק שלכם יצוף גם כשכולם מסביב טובעים. ואם לא? ובכן, לפחות תדעו שניסיתם הכל לפני שקפצתם מהספינה. אז קדימה, צאו לים העסקים הסוער, אבל אל תשכחו את גלגל ההצלה. ממליץ כי תשקיעו בפיתוח יכולות צוות המכירות שלכם. עשו זאת באמצעות קורס מכירות או סדנה מכירות המותאמת אישית לכם.

מפגשי ייעוץ עסקי ומנטורינג ב- 70% הנחה.

יישום מתודי של המלצות אלו יסייע לכם לבנות עסק יציב, חסין ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי. זכרו, ניהול עסקי נכון הוא תהליך מתמשך הדורש תשומת לב, למידה והתאמה מתמדת. דעו כי לייעוץ עסקי או שיווקי מעמיק ומותאם אישית לעסק שלכם שיכול למנוע מצב של קריסה, אני מזמין אותך ליצור קשר ישיר איתי עם משה גרימברג, ולקבוע פגישת ייעוץ? או מפגש אימון עסקי ומנטורינג ב- 70% הנחה.