וויז – הסיפור שמאחורי הצמיחה, המיזוג עם גוגל, והמהפכות הארגוניות

וויז, החברה הישראלית שהפכה לאחת מהמותגים המכובדים בתחום הניווט, מספרת את סיפורה של יזמות, חדשנות והצלחה בכל הקנים.

וויז, החברה הישראלית שהפכה לאחת מהמותגים המכובדים בתחום הניווט, מספרת את סיפורה של יזמות, חדשנות והצלחה בכל הקנים.

וויז נוסדה בשנת 2006 על ידי אהוד שבתאי, אמיר שינר, ואורי לוין. החלום שלהם היה ליצור קהל נהיגים וועדים שיעזרו זה לזה בזמן אמת, מתמקדים בשיתוף מידע כדי למקסם את הנוחות של נהיגה בדרכים עמוסות.

עם ראשיתה, הפכה וויז למובילה בתחום הניווט החברתי, והתפתחה למערכת ניווט חכמה וחברתית, שמסייעת למשתמשים למזער התנגשויות ולחסוך בזמן נסיעה.

בשנת 2013, בהישג מרשים, נרכשה וויז על ידי גוגל בתמורה לסכום של כ-1.1 מיליארד דולרים, בהיותה הרכישה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של חברה ישראלית . מאז המיזוג, נותר וויז כמותג נפרד תחת הכובע הראשי של גוגל.

המיזוג הביא לשינויים בחברה. היישום של המדיניות הארגונית של גוגל, והתמקדות בשדרוג מערכות ובהקלה על החוויה של המשתמש, הפכו למרכזיים. במקביל, שמירה על החופש היצירתי והאינובטיביות שהפכו את וויז למותג כל כך מוערך היה מטרה עיקרית.

בנושא של ניהול העובדים, גוגל הכניסה מודלים חדשים של ניהול ותרבות ארגונית, וכללה מערך תמריצים ותכניות פיתוח עובדים. עם זאת, וויז נשארה בתרבות ה"סטארטאפ" שלה, תוך כדי עמידה בסטנדרטים הגבוהים של גוגל.

בסך הכל, וויז ממשיכה להיות מובילת הדגל בחדשנות ובטכנולוגיה ישראלית, ומספקת שירות מהטובים בעולם לקהל משתמשים גלובלי.